Dar publikuojate savo įrašus feisbuke?(atnaujinta) Gerai pagalvokite, ar verta...

Pirmiausia trumpai apie patį socialinį tinklą

VK (anksčiau VKontakte; rus. ВКонта́кте) – didžiausias socialinis tinklas Rusijoje, Ukrainoje, Baltarusijoje bei Kazachstane. Taip pat plačiau naudojamas ir kitose buvusiose Sovietų Sąjungos šalyse. VK turi 100 milijonų bent kartą per mėnesį prisijungiančių vartotojų.
2014 m. sausio mėn. Pavelas Durovas, socialinio tinklo „VKontakte“ įkūrėjas ir vadovas, pardavė 12 % turėtų „VKontakte“ akcijų, kurias galiausiai įsigijo „Mail.ru“ bendrovė kartu su likusiomis iki tol neišpirktomis akcijomis. Pastaroji bendrovė dabar turi 100 % „VKontakte“ akcijų.
Pavelas Durovas 2014 m. balandžio 1 d. atsistatydino iš „VKontakte“ direktoriaus pareigų po to, kai Rusijos Federacijos federalinė saugumo tarnyba pareikalavo atiduoti jiems Euromaidano protestų organizatorių asmeninius duomenis, teigdamas, „kad akcininkų pasikeitimai sukėlė spaudimą bendrovės pagrindinėms vertybėms, tarp jų – paramą vartotojų žodžio laisvei“ ( wikipedija.org)

 vkontakte vartotojų sąsajos kalbos:https://i.imgur.com/tku1a9h.jpg

pagrindinių nustatymų puslapis lietuvių kalba- (beje, galima pasakyti, kad vertimas pakankamai taisyklingas, ne taip, kaip pačios google , arba kai kurių programų

https://i.imgur.com/3U8wlAu.jpg DAR vienas niuansas- REGISTRUOJANTIS PAPRAŠYS TELEFONO NUMERIO,BET NEIŠSIGĄSKITE, TAI NIEKO NEKAINUOJA- TIESIOG TELEFONAS REIKALINGAS AKTYVACIJOS PATVIRTINIMUI

Pagrindinis straipsnio klausimas KUO VKONTAKTE GERESNIS, NEGU FACEBOOK? Man,kaip naujam vartotojui, pirmiausia krito į akis keletas ypatybių, del kurių verta čia būti :

VIENAS DIDŽIAUSIŲ ŠIO SOCTINKLO PRIVALUMŲ YRA TAS, KAD ČIA JOKIE ''SNUKIAKNYGĖS CENZORIAI'' NETURI GALIOS
01. ČIA JŪSŲ NIEKAS NESKŲS UŽ IŠSAKYTĄ NUOMONĘ APIE POLITIKUS IR POLITIKĄ;
02. VKONTAKTE NĖRA BEGALES NEREIKALINGŲ ĮSKIEPŲ IR PROGRAMĖLIŲ, KURIŲ KAIP Š PILNA FEISBUKE;
03. VKONTAKTE YRA DAUGIAu GALIMYBIŲ KELTI VIDEO IR DIDESNĖS APIMTIES , NEGU Feisbuke ( IKI 5 GB);
04.VKONTAKTE ESANTYS ĮSKIEPAI NIEKAIP NEĮTAKOJA NARŠYKLĖS DARBO;
05. VKONTAKTE GALITE KELTI SAVO MĖGSTAMUS ĮRAŠUS MP3 FORMATU
06.VKONTAKTE ESANČIOS NUOTRAUKOS , SKIRTINGAI NEI FACEBOOK-E, SAUGOMOS NERIBOTĄ LAIKĄ
Ir paskutinė pastaba- mobilesiem įtaisams galima atsisiųsti specialų priedą  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vkontakte.android

Nuoroda į soc tnklą : https://vk.com/

Dėmesio: Nuo šiandien ES griežtai stebės jūsų pamėgtus socialinius tinklus

Suprasti akimirksniu
  • ES taisyklės ir draudimai didelėms technologijų kompanijoms įgauna poveikį: kaip tai veikia?
  • Pagrindiniai įsipareigojimai apima žalingo ir neteisėto turinio valdymą
  • Technologijų milžinės reaguoja į ES reikalavimus: „Google“ redaguoja reklaminį turinį
  • „Facebook“, „Instagram“, kitų „Meta“ platformų pokyčiai neišvengiami dėl ES DSA taisyklių
  • Vis didesni skirtumai tarp JAV, JK ir EU socialinių tinklų reglamentų
Šaltiniai
Socialiniai tinklai
Socialiniai tinklai ES vis labiau kontroliuojami. Tracy Le Blanc/ Pexels nuotrauka

ES taisyklės ir draudimai didelėms technologijų kompanijoms įgauna poveikį: kaip tai veikia?

Didžiosios technologijų bendrovės, tokios kaip „Google“, „Facebook“ ir „TikTok“, privalo laikytis naujų griežtų Europos skaitmeninių standartų, kuriais siekiama užtikrinti saugesnę interneto aplinką naudotojams. Nuo penktadienio pagrindinėms interneto platformoms taikomas revoliucinis Europos Sąjungos Skaitmeninių paslaugų įstatymas (Digital Services Act). Šis teisės aktas yra vienas iš kelių į technologijas orientuotų reglamentų, kuriuos nustatė 27 narių ES, pripažinta už aktyvią poziciją valdant technologijų milžines.

Pagrindinė DSA paskirtis yra apsaugoti interneto naudotojus ir užkirsti kelią žalingo ar neteisėto turinio, pavyzdžiui, genocido ar anoreksijos propagavimui, sklaidai. Ji taip pat palaiko pagrindines Europos vertybes, įskaitant privatumą ir žodžio laisvę. Dėl galimų milijardinių baudų daugelis platformų jau inicijavo būtinus pakeitimus. Iki penktadienio 19 svarbių interneto platformų ir paieškos sistemų, vadinamų VLOP, kuriomis kas mėnesį naudojasi daugiau kaip 45 mln. europiečių, turi laikytis 2022 m. Skaitmeninių paslaugų akte nustatytų ES interneto turinio gairių

.

Dėmesio centre yra tokios pagrindinės platformos kaip „Facebook“, „YouTube“, „Instagram“, „Twitter“, dabar jau žinomas kaip „X“ ir kitos. Taip pat šios taisyklės taikomos ir tokioms interneto prekyvietėms kaip „Amazon“ ir „Google Shopping“ ir net programėlėms „Google“ ar „Apple“ parduotuvėse. Jų pareigos apima greitą neteisėto turinio pašalinimą, veiksmingų strategijų prieš didelę su platformomis susijusią visuomeninę riziką siūlymą ir didesnį veiklos skaidrumą.

Už pažeidimus gali būti skiriamos baudos, siekiančios 6 proc. įmonės pasaulinių metinių pajamų. Ypatingais atvejais, kai nesilaikoma reikalavimų, ES gali net laikinai uždrausti technologijų įmonei vykdyti veiklą savo jurisdikcijoje. Šalių narių, pavyzdžiui, Airijos, nacionalinės valdžios institucijos rems Europos Komisiją taikant šias vykdymo užtikrinimo priemones. DSA taip pat įpareigoja šias platformas skirti iki 0,05 proc. savo pasaulinių pajamų Komisijos vykdymo užtikrinimo veiklai remti

Google“ paieška, .

„Google“ keičia nuostatus, kad sutiktų su DSA taisyklėmis. Firmbeecom/ Pexels nuotrauka
„Google“ keičia nuostatus, kad sutiktų su DSA taisyklėmis. Firmbeecom/ Pexels nuotrauka

Pagrindiniai įsipareigojimai apima žalingo ir neteisėto turinio valdymą

Iš esmės reguliavimo institucijos turės geresnę prieigą prie platformų duomenų ir operacijų, taip sustiprindamos priežiūrą ir užtikrindamos saugesnę skaitmeninę erdvę naudotojams. Tai padės ES piliečiams socialiniuose tinkluose jaustis saugiau, bet apsunkins didelių technologijų įmonių darbą ir galimai sumažins pajamas iš reklaminio turinio, kurio reguliavimas nebuvo pirmenybė. Taisyklės apima aiškias sąlygas ir nuostatas, kuriomis vadovaujantis internetas turėtų būti saugesnis.

  • Neteisėto turinio šalinimas: Platformos privalo nedelsdamos imtis veiksmų gavusios pranešimus apie neteisėtą turinį, užtikrinti naudotojams mechanizmus, kuriais jie galėtų pranešti apie tokį turinį, ir bausti pakartotinius pažeidėjus.
  • Valdyti žalingą turinį: Platformos turi kasmet pateikti ataskaitą, kurioje išsamiai aprašoma galima sisteminė rizika, kurią jos kelia naudotojams, išanalizuoti savo veiklą, siekiant nustatyti, kaip ji prisideda prie neteisėto turinio plitimo, ir parengti strategijas nustatytai rizikai mažinti.
  • Įgalinti naudotojus: Platformos turi turėti aiškias sąlygas ir nuostatus ir skaidriai informuoti apie visus su turiniu susijusius sprendimus. Vartotojai turėtų turėti galimybę užginčyti platformos sprendimus, o platformos turi paaiškinti savo turinio rekomendavimo algoritmų logiką.
  • Apriboti konkrečias tikslines reklamas: Draudžiama naudoti neskelbtiną asmeninę informaciją reklamai nukreipti. Taip pat draudžiama taikyti taktiką, kuria siekiama apgauti naudotojus, kad jie duotų sutikimą, vadinamą tamsiaisiais šablonais.
  • Atskleisti operatyvinę informaciją: Kas dvejus metus platformos privalo dalytis informacija apie turinio moderavimo praktiką, dirbtinio intelekto naudojimą ir jo veiksmingumą bei kita veiklos informacija. Jos taip pat turi saugoti savo platformose rodomų skelbimų saugyklą.

Technologijų milžinės reaguoja į ES reikalavimus: „Google“ redaguoja reklaminį turinį

Reaguodama į Europos Skaitmeninių paslaugų įstatymą (DSA), „Google“ paskelbė apie reklamos skaidrumo ir duomenų prieinamumo tyrėjams pakeitimus, kaip atskleista ketvirtadienį paskelbtame tinklaraščio įraše. Konkrečiai kalbant apie skelbimų skaidrumą, bendrovė planuoja patobulinti skelbimų skaidrumo centrą, kad jis atitiktų DSA reikalavimus. Tai reiškia, kad bus siūloma išsamesnė informacija apie reklamos nukreipimą Europos Sąjungoje, kaip pranešime išsamiai nurodė „Google“ darbuotojos Laurie Richardson ir Jennifer Flannery O'Connor.

Šių metų pradžioje pristatytas centras veikia kaip naršoma duomenų bazė, leidžianti naudotojams gilintis į „Google“ platformose pateikiamus skelbimus. Be to, pranešime pabrėžiamas įmonės ketinimas išplėsti duomenų prieinamumą mokslinių tyrimų specialistams. Tai būtų skirta tiems, kurie nori susipažinti su tokių platformų kaip „Google“ paieška, „YouTube“,„Google Maps“, „Google Play“ veikla. Tai taip pat padėtų tiems, kurie tiria galimus sisteminio turinio pavojus ES

.

Be to, technologijų milžinė siekia didesnio skaidrumo ir kituose sektoriuose, pristatydama kitą Skaidrumo centrą, skirtą įmonės politikai. Tai apims išsamesnę informaciją apie turinio moderavimo procesus skaidrumo ataskaitose, taip pat bus atskleidžiami rizikos vertinimai, atitinkantys DSA nuostatas dėl jų svarbiausių interneto platformų ir paieškos sistemos.

Pažymėtina, kad „Google“ yra viena iš daugelio technologijų milžinių, kurios koreguoja savo veiklą atsižvelgdamos į DSA - reglamentą, kuriuo didinama technologijų įmonių atsakomybė už jų platformų turinį. Pavyzdžiui, „Instagram“ pristatė chronologinį „Reels“ kanalą, skirtą tik Europos auditorijai. Tuo tarpu Europos „TikTok“ naudotojai netrukus turės galimybę apeiti asmeninius algoritmus „For You“ ir „Live“ kanaluose.

„Meta“ platformos turi pristatyti pokyčius, nes ES ruošiasi bausti. Anderson Guerra/ Pexels nuotrauka
„Meta“ platformos turi pristatyti pokyčius, nes ES ruošiasi bausti. Anderson Guerra/ Pexels nuotrauka

„Facebook“, „Instagram“, kitų „Meta“ platformų pokyčiai neišvengiami dėl ES DSA taisyklių

Dar artėjant rugpjūčio 25 d. terminui, iki kurio turi būti laikomasi atnaujinto Europos Sąjungos skaitmeninių paslaugų akto (DSA), „Meta“ paskelbė, kad savo platformose „Facebook“ ir „Instagram“ pradeda naudoti neasmeninio turinio kanalus. DSA įpareigoja pagrindines platformas ir paieškos sistemas, vadinamas atitinkamai VLOP ir VLOSE, suteikti ES naudotojams galimybę išjungti dirbtinio intelekto valdomą personalizavimą, kuris kuruoja turinį, pagrįstą individualiu naudotojų profiliavimu ir sekimu.

Laikydamosi DSA, šios platformos, kurių ES balandžio mėn. nustatė 19, privalo pateikti naudotojams galimybę pasirinkti nealgoritminį kanalą, kuriame turinys nerūšiuojamas remiantis sekimu. Dėl to turinys gali būti išdėstytas chronologine tvarka arba surūšiuotas pagal vietos svarbą. ES didžiausią susirūpinimą kelia tai, kad dirbtinio intelekto kuruojami kanalai gali sumažinti naudotojų pasirinkimo galimybes ir savarankiškumą, kelti naudotojų susidūrimo su filtravimo burbulais, priklausomybės ar galimo automatinio manipuliavimo riziką

.

Tinklaraščio įraše, kuriame aprašomi su DSA suderinti pokyčiai, bendrovės pasaulinių reikalų prezidentas Nickas Cleggas susilaikė nuo galimų dirbtinio intelekto rekomendacijų sistemų spąstų aptarimo. Vietoj to jis pristatė neasmeninį kanalą kaip dar vieną būdą naudotojams tyrinėti turinį. Jis pasidalijo, kad Europos naudotojai dabar gali tyrinėti „Facebook“ ir „Instagram“ turinį, kuriam neturi įtakos „Meta“ dirbtinio intelekto sistemos.

Pavyzdžiui, naudotojai gali pasirinkti peržiūrėti turinį chronologiškai arba ieškoti rezultatų tik pagal užklausą, o ne pagal ankstesnę veiklą ar pomėgius. Nors tiksli šių pakeitimų įdiegimo data neatskleidžiama, artėjantis DSA terminas rodo, kad tai įvyks netrukus. Pažymėtina, kad tokios milžinės kaip „Meta“, kurios remiasi pajamomis iš reklamos ir naudotojų įsitraukimu, siūlo funkcijas, galinčias sumažinti platformos patrauklumą ir įtraukumą, o ši transformacija siejama su novatorišku ES reglamentu.

Vis didesni skirtumai tarp JAV, JK ir EU socialinių tinklų reglamentų

Tačiau „Meta“ pranešimas patvirtina, kad šiais nealgoritminiais kanalais naudosis tik Europos bendruomenė, o JAV vartotojai liks be naudos. Kyla klausimų, ar JK naudotojai po brexito turės galimybę atsisakyti turinio personalizavimo, juolab kad jie jau dabar negali atsisakyti reklamos sekimo. Akcentuojama akivaizdžiai didėjanti privatumo atskirtis tarp „Facebook“ naudotojų JK ir jų kolegų Europoje.

Neaišku, kiek ilgai „Meta“ galės išlaikyti šiuos skirtumus įvairiose rinkose, ypač tarp ES, JAV ir JK. Įgyvendindami savo strategiją, jie tikisi suvilioti ES naudotojus didesniu savo dirbtinio intelekto sistemų skaidrumu. Bendrovė siekia paskelbti išsamias įžvalgas, galbūt užtikrindama, kad naudotojai pritaikytų algoritminius pasiūlymus, o ne juos išjungtų. N. Klegas taip pat paminėjo didesnį skelbimų skaidrumą, ypač ES tikslinių skelbimų. Bendrovė planuoja patobulinti savo skelbimų biblioteką, rodydama tikslinius skelbimus kartu su atitinkamais duomenimis.

Jie taip pat planuoja įdiegti įrankius tyrėjams, suteikdami precedento neturinčią prieigą prie viešo turinio savo platformose. Straipsnyje pabrėžiama, kad tikram platformų skaidrumui užtikrinti būtinas specialus reguliavimas, nes „Meta“ istoriškai nenoriai suteikdavo išoriniams tyrėjams visišką prieigą. Be to, N. Clegg paliečia turinio pranešimo priemonių patobulinimus, nes DSA daugiausia dėmesio skiria pranešimams apie neteisėtą turinį

.

„Meta“ atskleidžia, kad daugiau nei 1 000 asmenų yra pasišventę DSA atitikties užtikrinimui. Nors DSA taip pat riboja, kaip asmens duo „Facebook“ gauna nuolatinius draudimus menys naudojami tikslinei reklamai, ypač nepilnamečiams, bendrovės pranešime ši tema nėra gilinamasi. Atsižvelgiant į ankstesnius nesutarimus dėl reklamos nukreipimo, vis dar tikrinama, kaip „Meta“ laikosi šių taisyklių. Bendrovės reklamos nuolat sukuria problemas ir dėl jų neskaidrumo ar net nesaugumo tokios platformos kaip „Facebook“ gauna nuolatinius draudimus ar baudas.


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą